De TenderAcademy is onderdeel van Tender Services Group.

Fundamentals

3 modules

3 modules

2 dagen

2 dagen

€ 1.900

€ 1.900

De TenderAcademy bestaat uit 3 learning tracks; Fundamentals, Essentials en Expert. Op deze pagina beschrijven wij de Fundamentals. De belangrijkste basis voor het winnen van aanbestedingen.

Module 1: Inkoop

Doel en resultaat

  • Inzicht in strategische meerwaarde van leveranciers en inkoop: versterken realisatie strategische doelen van potentiële klant.
  • Kunnen toepassen van relevante concepten, methoden en instrumenten gericht op verkoopsucces.
  • Doorgronden van management van inkoop als onderdeel bedrijfskundig denken/ handelen tijdens inkoop-verkoop-proces.

Inhoud module

  • Waarom inkopen, wat is de finale bedoeling, wat wil men ermee bereiken.
  • De rol en bijdrage van leveranciers.
  • Het strategisch belang voor de klant.
  • Prioritaire beleidsdoelen in samenhang met leveranciers.
  • Kort overzicht ontwikkeling, en het waarom, van inkoop, rol van ‘uitbesteden’.
  • Huidige impact mondiale ontwikkelingen; schaarste, voorraden, logistiek, financiën.
  • Kraljic matrix, verschillende benaderingen, afhankelijk van kwadrant.
  • Inkoopproces, fasering en samenhang organisatie van inkoop; betrokkenen, individuele doelen, prioriteiten, rollen, verantwoordelijkheden.
  • Verschillen prioritaire doelen: leverancier en inkopende partij, wat is de impact.
  • Grootste belang behoeftesteller.
  • Juridisch: betekenis en impact aanbestedingsregelgeving.
  • Vernieuwing aanpak voorbereiden en implementeren.

Module 2: Verkoop

Doel en resultaat

  • Inzicht hoe het salesproces onderdeel is van het tenderproces.
  • Wat is de onderscheidende propositie?
  • Hoe de aanbestedende dienst beïnvloed kan worden.
  • Tip en Tricks over o.a. schrijfstijl, communicatie en vormgeving.

Inhoud module

Herken je het volgende gevoel? Je doet je uiterste best op een sterke inschrijving en weet het zeker: dit contract kan me niet ontgaan. Toch verlies je nipt. Niet omdat de winnende partij een betere inschrijving heeft, maar omdat deze concurrent al vier jaar bezig is om de aanbestedende dienst te beïnvloeden.. Dus heb je een sterke inschrijving maar loop je toch steeds dat gewilde contract mis? Grote kans dat je de slag mist in de salesfase.

In deze training leer je alles over hoe je de aanbestedende dienst beïnvloedt vóórdat de aanbesteding begint. Zo verhoog je pas echt je winkans! Tim Bakker jou alles over deze salesfase die voorafgaat aan de aanbestedingsfase.

In deze eerste fase van het door hem ontwikkelde Tender Life Cycle (TLC) model staat centraal hoe jij je winkans verhoogt door informatie te brengen en op te halen. Je leert de verschillende basis- en geavanceerde salestechnieken waarmee jij je winkans verhoogt.

Je leert hoe je je optimaal voorbereidt op de aanbestedingsfase: hoe stel je een optimale hitlist van Aanbestedende Diensten samen met aanbestedende diensten (wensklanten) die het komende jaar gaan aanbesteden? Hoe fileer je de Decision Making Unit (DMU) met moderne sofwaretools? En hoe beïnvloed je deze proactief en met de juiste timing? Hoe stel je de juiste vragen? Tot slot kom je erachter hoe je je sales- en tenderteam traint in het ophalen van de juiste informatie en hoe je hun competenties meet.

Module 3: How to tender

Doel en resultaat

  • Goed voorbereid op het proces van een aanbesteding.
  • Uitvoering van een kritische haalbaarheid.
  • Opstellen van kritische en tactische vragen.
  • Inzicht in de wijze waarop kwalitatieve criteria uitgewerkt moeten worden.
  • Kennis van de verschillende aanbestedingsplatformen.

Inhoud module

Vanuit de TSG Methodiek “SAAR” (ontwikkeld vanuit meer dan 5.000 tendertrajecten) leer je tijdens deze dag alle basisprincipes die nodig zijn om goed voorbereid te zijn.

  • Kennis van de verschillende aanbestedingsplatformen, signalering en werking.
  • Goed voorbereid op het proces van een aanbesteding: Voorbereiding, Uitvoering en Nazorg.
  • Uitvoering van een kritische haalbaarheid en opstellen van kritische en tactische vragen.
  • Globaal inzicht in de wijze waarop kwalitatieve criteria uitgewerkt moeten worden.

Tijdens deze interactieve dag gaan we met herkenbare voorbeelden samen aan de slag, inspireren en leren we (van) elkaar. Aan het einde van de dag bereiken we een mooi fundament en hebben we vooral ook veel plezier gehad!

Inschrijven tot 30 dagen voor aanvang  |  Gemiddelde waardering 8,4

Locatie Logement aan de Vecht

Logement aan de Vecht

Logement aan de Vecht
Straatweg 30
3621 BN Breukelen

Locatie Logement Swaenenvecht

Logement Swaenenvecht

Logement Swaenenvecht
Dorpsstraat 16a
3611 AE Oud Zuilen
(back-up locatie)

Formulier geladen door Tribe CRM (problemen met het formulier? Bel ons: 070 388 41 39) Tender Services Group